Automatische incasso

Automatische Incasso is een zeer handige manier van betalen.
U hoeft hengelsportvereniging De Kleuter (ook wel ‘incassant’ genoemd) alleen schriftelijk te machtigen om eenmalig of doorlopend een bepaald bedrag van uw rekening af te laten schrijven. Zij neemt vervolgens het initiatief om het afgesproken bedrag over te laten boeken.

Hoe regelt u de machtiging?

Eenvoudig. U vult het machtigingsformulier van hengelsportvereniging De Kleuter in en stuurt het daarna naar Sportvisserij Nederland t.a.v ledenadministratie postbus 162, Bilthoven. Hengelsportvereniging De Kleuter mag pas ná ontvangst van uw machtiging het afgesproken bedrag van uw rekening afschrijven.

Dankzij automatische Incasso bent u nooit te laat met betalen. Natuurlijk dient u wel voldoende saldo op uw rekening te hebben, zodat u ook echt kúnt betalen. Wij laten u tijdig weten wanneer het geld van uw rekening wordt afgeschreven. Ook informeren wij u ruim op tijd over een wijziging van het te betalen bedrag.

De terugboekingstermijn is de termijn waarbinnen u het geïncasseerde bedrag zonder opgaaf van reden altijd kan terugboeken. Deze termijn is voor de meeste incasso’s 56 dagen en wordt ook wel stornerings- of weigeringstermijn genoemd. Het is daarom raadzaam uw (elektronische) rekeningoverzichten regelmatig goed te bekijken, zodat u het bedrag zonodig kunt laten terugboeken vóórdat de termijn is verlopen.

Onterecht geïncasseerd?
Is een afschrijving naar uw mening onterecht - bijvoorbeeld omdat u geen machtiging heeft afgegeven of omdat een verkeerd bedrag is afgeschreven - en heeft u geen recht van terugboeking of is de termijn hiervoor verstreken, dan kunt u tot één jaar na afschrijving van het bedrag bezwaar maken. U dient hiervoor contact op te nemen met uw bank.

Download hier het machtigingsformulier. U kunt dit PDF-formulier online invullen en uitprinten of print het direct uit en vul het met de hand in. kunnen. Om de invulvelden te kunnen zien, klik op "Velden markeren". Deze optie staat meestal rechtsboven.

Stuur het volledig ingevulde machtigingsformulier naar HSV De Kleuter.